C-14: primera fita assolida

El dilluns passat, dia 21 de març, ens arribava la notícia que la direcció general de Carreteres confirmava la propera instal·lació de dos semàfors i un pas de zebra en el tram de la C-14 situat entre l’escola de Capacitació Agrària i l’institut Alfons Costafreda.

C-14 Tàrrega davant Institut A. Costafreda

El dilluns passat, dia 21 de març, ens arribava una bona notícia des del consistori, per a tots aquells que reclamàvem una millora de la seguretat viària a la C-14 al seu pas pels instituts de Tàrrega: la direcció general de Carreteres confirmava la propera instal·lació de dos semàfors i un pas de zebra en el tram de la C-14 situat entre l’escola de Capacitació Agrària i l’institut Alfons Costafreda. La comunitat educativa ja feia molts anys que denunciava la incomprensible situació que davant d’un institut de secundària es pogués circular a més de 30 kilòmetres per hora, en un tram sense cap mena d’indicació ni element que fes alentir el trànsit. També des de la CUP de Tàrrega vam fer nostra aquesta reivindicació, fins al punt que la vam incloure al nostre programa electoral i des del primer dia que vam entrar a l’Ajuntament la vam defensar als plens i, sobretot, a les comissions d’urbanisme en què, cal dir-ho, va trobar una bona predisposició per part del senyor regidor d’Urbanisme, qui ha intentat en tot moment respondre a les nostres preguntes i peticions.

Finalment, la insistència per part de tots ha donat fruit, i la CUP podem fer una creueta sobre un dels nostres objectius a assolir, i felicitar-nos tots plegats d’haver obtingut una primera fita en la millora de la seguretat i la qualitat viària a la nostra ciutat, però que sens dubte no és pas la definitiva. És cert que falta molt per millorar, i cal ser conscients que la solució a molts dels problemes de la mobilitat a Tàrrega passa pel desviament definitiu de la carretera i per la regulació efectiva de la convivència entre cotxes i bicicletes (un carril bici segur i practicable és encara una assignatura pendent a Tàrrega). Per aquest motiu creiem que cal continuar treballant en aquest sentit, i emplacem l’equip de govern i els altres grups a l’oposició a treballar-hi pel bé de tots.

Montse Garcia Castelló, regidora de la CUP a Tàrrega

Article publicat a la revista Comarques, 24 de març de 2016, núm. 391